Montag, 16. März 2009

Kariera dla humanistów: Marketing internetowy

Wbrew czarnowidzom przepowiadającym duże problemy z pracą dla humanistów, Rok Nauk humanistycznych (2007 r.)>> pokazał, że Niemcy je cenią i uważają za perspektywiczne.

Do marketingu internetowego potrzebni są specjaliści. Nie można tego mylić z telemarketingiem - tu nie chodzi o gadanie w call-center (wie ktos dzis jeszcze, co to wogole call-center?) Przed rokiem poznałem w Tybindze Olivera Nickelsa, menedżera ds. marketingu internetowego w IBM-Deutschland. Nickels skończył informatykę, jest obecnie specjalistą od online-marketingu, od komunikacji. Rozmawia z klientami za pomocą nowych kanałów komunikacyjnych, miesza kanały ze sobą. Mówię to, bo chcę pokazać, że praca w marketingu internetowym ma swoją rangę.

Jestem pewien: Humaniści mogą stać się szybko ekspertami od online-marketingu i nie są do tego konieczne żadne dodatkowe kursy. Dużo daje wykształcenie humanistyczne, i co bym jeszcze radzil, to:

Myślę, że każdy, kto wykonał te trzy kroki, może się bez wahania starać o pierwsze wyzwania zawodowe w marketingu internetowym. Podstawy są (= wiedza humanistyczna), a reszta, to learning by doing. A wiec zanim my, humaniści, zaczniemy przyspieszony kurs księgowości, by się przekwalifikować, myślmy o tym, ze można też zostać w zawodzie.

To już kwestia paru lat: Każda firma bedzie potrzebować specjalistów od online-marketingu

Abstract: Das Jahr der Geisteswissenschaften hat gezeigt: Die Geisteswissenschaften bleiben aussichtsreich. Das verdeutlichen die aktuellen Entwicklungen in Online-Marketing. Unternehmen brauchen Fachleute, die sich mit den neuen Kommunikationskanälen auskennen. Als Vorbild nehme ich Oliver Nickels, den Marketing-Manager des IBM Deutschland, der erfolgreich mit Kommunikationskanälen experimentiert. Ich bin mir sicher, dass Online-Marketing ein neues Berufsfeld für Geisteswissenschaftler darstellt - eine Berufsmöglichkeit, für die sie alle Voraussetzungen erfüllen.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen